Tjänsten är ett snabbare och mer ekonomiskt alternativ till att låta en extern part utföra dokumentskanning eller till att hyra in expertis och utrustning för avancerad dokumentskanning.
Kostnader för tolkning och indexering, alternativt egen arbetstid för detta arbete sparas då vår tjänst utför detta automatiskt. Tjänsten förser arkiverade dokument med sökbegrepp för personnummer/samordningsnummer och dokumenttyp.
Skanningen kan utföras av er själva på er redan befintliga utrustning, såsom moderna kopiatorer (MFP). Därmed har ni kontroll över era dokument hela vägen och de behöver inte lämna er byggnad. Ni slipper kostnader för dokumentpreparation och frakt.
Oavsett om ni funderar på att skanna ert historiska arkiv till vårt digitala personalarkiv eller om ni tänkt er att enbart digitalisera manuellt inkomna dokument så är tjänsten ett alternativ för er.
Enligt våra beräkningar är återbetalningstiden endast ett halvår med vår tjänst. Jämförelse med andra alternativ i diagrammet nedan.