Webbinar 12 maj – offentlig sektor
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna
Många organisationer inom offentlig sektor står inför utmaningen att digitalisera sitt befintliga personalarkiv. Inför det arbetet kan det uppstå många frågetecken såsom hur man praktiskt går tillväga? Hur struktureras arbetet? Vilken teknisk kompetens behövs?
Under webbinariet går vi igenom hur pappersarkivet och olika dokumentflöden snabbt och enkelt omvandlas till ett digitalt personalarkiv. Ni får konkreta tips på hur det förberedande arbetet bör se ut med dokumenthanteringsplan, utrustning och resursplanering. Med hjälp av dessa tips kan ni undvika felsteg som genererar onödiga kostnader och tidspillan.
Målet med webbinariet är att ge er en förståelse för hur ni kan gå tillväga för att skanna och indexera era personalakter med hjälp av MicroDatas automatiska datafångst och de arbetsmetoder den tjänsten erbjuder.
Webbinariet vänder sig till dig som jobbar med HR inom offentlig sektor och som inte har digitaliserat sina befintliga personaldokument.
MicroWeb Personalarkiv är ett system för bevaring och hantering av all personalrelaterad information. Systemet underlättar det dagliga arbetet och hjälper organisationer att få kontroll på information som rör personalen. Personalarkiv kan dessutom vara ett steg på vägen för att uppfylla en organisations GDPR-strategi.
DATUM: 12 maj
TID: 14.00-14.30
PLATS: DIGITALT
Praktisk info
Webbinariet är kostnadsfritt och hålls på svenska. Vi använder oss av skärmdelningstjänsten GoToWebinar där ni kan se vår skärm samt lyssna in via dator eller telefon.
Har du frågor om webbinariet?
Kontakta oss på info@microdata.nu
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna