Webbinar 12 maj – offentlig sektor
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna
Samla era HR-dokument på ett och samma ställe med hjälp av vår tjänst MicroWeb Personalarkiv. Systemet underlättar er arbetsvardag, och gör att ni får kontroll över HR-arbetet. Digitaliseringen gör att era dokument blir spårbara, sökbara och säkert arkiverade. Dessutom är det ett steg på vägen att uppfylla er organisations GDPR-strategi.
Med vårt webbinar får ni en övergripande bild av projektinförandet av MicroWeb Personalarkiv. Under webbinaret kommer vi prata om vad som förväntas av kund och MicroData för att uppnå ett så lyckat resultat som möjligt, samt bidra med en större förståelse av alla steg i processen som leder fram till användande av MicroWeb Personalarkiv. Vi tar även upp hur ni kan digitalisera era befintliga personalakter och hur tillkommande personaldokument ska hanteras.
Webbinariet vänder sig till dig som jobbar med HR på ett företag och påbörjat ett digitalt tankesätt och där HR har bestämt sig för att ta en aktiv roll i digitaliseringsarbetet.
MicroWeb Personalarkiv är ett system för bevaring och hantering av all personalrelaterad information. Systemet underlättar det dagliga arbetet och hjälper organisationer att få kontroll på information som rör personalen. Personalarkiv kan dessutom vara ett steg på vägen för att uppfylla en organisations GDPR-strategi.
DATUM: 2 juni
TID: 14.00-14.30
PLATS: DIGITALT
Praktisk info
Webbinariet är kostnadsfritt och hålls på svenska. Vi använder oss av skärmdelningstjänsten GoToWebinar där ni kan se vår skärm samt lyssna in via dator eller telefon.
Har du frågor om webbinariet?
Kontakta oss på info@microdata.nu
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna