Webbinar 12 maj – offentlig sektor
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna
För många organisationer är anställningsprocessen den första process som digitaliseras. Inför digitaliseringen kan det uppstå funderingar kring vad behövs för att lyckas ställa om från en analog process till digital variant. Vilka fallgropar finns och vad är viktigt att tänka på?
Under webbinariet berättar vi hur organisationer inom offentlig sektor kan gå till väga för att lyckas med sin digitalisering av anställningsprocessen. Vi ger er konkreta lösningar och visar ett praktiskt exempel på hur en digital anställningsprocess går till i vår tjänst – MicroWeb Personalarkiv. Vi berättar även om en av våra kunder som har lyckats minska handläggningstiden per anställning från 33 minuter till 9 minuter och samtidigt minskat pappersmängden med 95%.
Målet är att inspirera er att se över er nuvarande anställningsprocess och öka digitaliseringen i er verksamhet.
Webbinariet vänder sig till dig som jobbar med HR inom offentlig sektor och påbörjat ett digitalt tankesätt och där HR har bestämt sig för att ta en aktiv roll i digitaliseringsarbetet.
MicroWeb Personalarkiv är ett system för bevaring och hantering av all personalrelaterad information. Systemet underlättar det dagliga arbetet och hjälper organisationer att få kontroll på information som rör personalen. Personalarkiv kan dessutom vara ett steg på vägen för att uppfylla en organisations GDPR-strategi.
DATUM: 9 juni
TID: 14.00-14.30
PLATS: DIGITALT
Praktisk info
Webbinariet är kostnadsfritt och hålls på svenska. Vi använder oss av skärmdelningstjänsten GoToWebinar där ni kan se vår skärm samt lyssna in via dator eller telefon.
Har du frågor om webbinariet?
Kontakta oss på info@microdata.nu
Enkelt införande av digitalt personalarkiv – Hur ni undviker fallgroparna