Digitala processer för HR
Under hösten har vi haft det stora nöjet att tillsammans med Alvesta kommun förmedla kommunens resa från papper till digital personalakt.
Vi upplever att projekt för digitalisering av HR:s information, dokument och processer aktualiseras i allt fler kommuner.
Under kommande webbinar vill vi därför besvara frågan om hur system, skannade dokument och RPA (Robotic Process Automation) kan samspela med varandra för att skapa en säker, hållbar och effektiv helhet för HR, chef och medarbetare.
Vi tror att den digitala personalakten har en roll att fylla för att uppnå effektiva, tillgängliga och informationssäkra arbetssätt, i en allt mer digital framtid.
Vi vill med detta webbinar inspirera er att se över era nuvarande processer och öka digitalisering i er verksamhet. Under webbinariet kommer vi därför att gå igenom några konkreta exempel på hur ni startar och följer upp digitala processer samt ser hur digitala dokument hamnar och arkiveras i personalakten.
Låter det intressant?
Då får ni inte missa vårt webbinar den 10 december.
Innehåll
Bra att tänka på vid digitalisering av HR-processer
Hur digitala processer främjar HR-arbetet
Samverkan mellan olika system
Portaler för chefer och medarbetare
Besparingar med digitala processer
– konkreta exempel
Målgrupp
Webbinariet vänder sig till dig som jobbar med HR i en kommun som påbörjat ett digitalt tankesätt och där HR har bestämt sig för att ta en aktiv roll i digitaliseringsarbetet.
Anmälan stängd. Dessa webbinar har redan sänts.
DATUM: 10 DECEMBER
TID: 14.00-14.30
PLATS: DIGITALT
ANMÄLAN TILL WEBBINAR
Praktisk info
Webbinariet är kostnadsfritt och hålls på svenska. Vi använder oss av skärmdelningstjänsten GoToWebinar där ni kan se vår skärm samt lyssna in via dator eller telefon.
Har du frågor om webbinariet?
Kontakta oss på info@microdata.nu