MicroData – Digital informationsförvaltning på vårt sätt

Få hjälp att effektivisera ditt distansarbete

MicroDatas tjänster är skapade för att förenkla och effektivisera arbetet för HR-avdelningar både hos privat och offentlig sektor.
Effektivt distansarbete

Digitala möten och distansarbete har blivit standard för både offentlig och privat verksamhet nu under Corona-krisen. Enligt en undersökning gjord av Tele2 och Kantar Sifo har distansarbete ökat med hela 400% från februari till november förra året.

Att interagera med kunder, leverantörer och kollegor på ett virtuellt sätt har blivit normalt för många medarbetare men dagens distansarbete är mer än e-post och konferenssamtal. Det krävs att vi utför samma arbete och förlitar oss på samma högpresterande teknik framför skärmen hemma som på kontoret.

Varje bransch har olika krav och utmaningar. Att ha verktyg som erbjuder den bästa användarupplevelsen var du än befinner dig kan öka produktiviteten, minimera riskerna och erbjuda nya tillväxtmöjligheter. Som tur är finns det särskilt anpassade system och digitala lösningar som hjälper oss i vårt distansarbete. Detta gäller alla organisationer som måste fortsätta sin hantering av allt från möten till ärenden, personalhandlingar, information och rekryteringsprocesser.

Det är här vi på MicroData kan hjälpa er. Våra tjänster är skapade för att förenkla och effektivisera arbetet för HR-avdelningar både hos privat och offentlig sektor. I texten nedan berättar vi hur:

Åtkomst och säker lagring för personalakter även vid distansarbete

Med ett smidigt system för hantering och bevarande av personalinformation har du alltid tillgång till dina filer, oavsett var du befinner dig. Samla och hantera alla typer av personaldokumentation, exempelvis anställningsavtal, semesteransökan och intyg. Hantera och lagra information centralt och var säker på att endast rätt personer har åtkomst till arkivet. Att ha all information på en plats är smidigt då den anställde kan nå sin personalakt och chefen har tillgång till information som rör sin personal. Informationen blir lättillgänglig och behovet av fysiska akter försvinner, vilket underlättar det dagliga arbetet samtidigt som det ger verksamheten goda förutsättningar att erbjuda bättre service.

Signera digitalt

Hantera, lagra och signera personaldokument digitalt var du än befinner dig. Automatisk ifyllnad av formulärfält, uträkningar och bilagor underlättar och effektiviserar ifyllnad av korrekta uppgifter. Digitala HR-processer och arbetsflöden gör att verksamheter lättare kan anpassa sig till nya krav och bidrar således till ett enhetligt och effektivare arbetssätt. Läs mer om fördelarna med digitala signaturer i ett tidigare blogginlägg.

Personaldokumentation för chefer och medarbetare

Mina sidor är ett användarvänligt gränssnitt där medarbetare kan se sin personalakt och chefer kan hitta rätt personaldokument. Gränssnittet skapar en överskådlig och lättarbetad miljö som är speciellt utformad för sällananvändare, såsom chefer och medarbetare. Här samlas all information på en plats. Användare får en tydlig upplevelse eftersom endast nödvändig information finns tillgänglig. Mina Sidor är responsivt och fungerar därför i alla olika enheter.

Läs mer om vårt digitala personalarkiv

 

Kontakta oss

Har du några frågor kring blogginlägget?
Kontakta Karolina!